wtorek, 10 sierpnia 2010

Noc Poetów za nami

Od zawsze chodzę na Chojnickie Noce Poetów, które są od 15 lat w pierwszą sobotę sierpnia. W tym roku po raz pierwszy zastanawiałem się, czy warto na nią iść. Z nazwisk, które widniały na plakatach kojarzyłem jedynie Piotra Machalicę. Znałem także hasło Piwnica pod Baranami. Ostatecznie jednak poszedłem i nie żałuję. Zabrałem ze sobą zapas kanapek, gdyż impreza zaczynała się o 18, a miała zakończyć się około 2 w nocy. Poza tym stary ręcznik kąpielowy pod zakończenie pleców, gdyż ławki w Fosie to trzy szczeble ze sporym odstępem pomiędzy nimi. Na niedalekim stadionie mają zdecydowanie lepiej, gdyż każdy kibic ma plastykowe krzesełko. Od niedawna tysiąc z nich ma także oparcia, gdyż Chojniczanka awansowała do II ligi. W torbie zapakowałem także płaszcz przeciwdeszczowy. Uznałem, że parasol może przeszkadzać w robieniu zdjęć lub kręceniu filmu. No i płaszcz przydał się. Na szczęście padało tylko przez ponad 2 godziny. Była jeszcze kamera (niestety - akumulator wystarczał tylko na 90 minut!) i aparat fotograficzny. Początkowo byłem zdziwiony dużą ilością wolnych miejsc w Fosie. W okolicach 19.30 - 20 było już wyraźnie lepiej, ale i tak wiele miejsc było wolnych. Pamiętam lata, że godzinę przed trzeba było przyjść, aby znaleźć wolne miejsce. A w chwili rozpoczęcia pozostawała tylko trawa lub kamienny murek. Tylko wówczas byli Turnau, Grechuta, Krzysztoń, Raz Dwa Trzy, Siemion, Nowicki, Radziwiłowicz. Ale generalnie AD 2010 nie było źle, mimo deszczu. Największe wrażenie wywarł na mnie kryształowy głos Barbary Stępniak - Wilk. Strasznie żałuję, że nie nagrałem "Bombonierki" w jej wykonaniu. Ale w deszczu bez statywu i parasola nagrywa się bylejak. Poza tym ten ch....ny akumulator. Świetny występ miała też Piwnica Pod Baranami. Niestety, ale nie byłem do końca. Trochę byłem już zmęczony i zmarznięty. Wybrałem się do Fosy w krótkich spodniach. Zapraszam na Picasa, gdzie umieściłem dziś 21 zdjęć z Nocy. Mój filmik, inne fotki i relacja Radka Osińskiego są na chojnice.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz