poniedziałek, 21 października 2013

Feralne przejście przy Okrężnej

Jakieś fatum ostatnio zawisło nad rowerzystami w Chojnicach. Chodzi o serię kolizji z ich udziałem m.in. na Okrężnej przy skrzyżowaniu z Mickiewicza. Mimo sporego ruchu pieszych z kierunku od stadionu i wzdłuż Mickiewicza w stronę skrzyżowania z Ogrodową, na Okrężnej nie ma wymalowanego przejścia ani znaków pionowych ostrzegawczych adresowanych do kierowców i pieszych. Jest za to podwójna ciągła, która zajmuje całą długość odcinka jezdni Okrężnej używaną przez pieszych. Moim zdaniem nie tylko pojazdy nie mają prawa jej przekraczać, ale także piesi. Jakieś 6-7 lat temu, gdy byłem jeszcze radnym, zrobiłem o to "dym" na sesji. Kilka lat później także jako dziennikarz. Zawsze speckomisja ds. oznakowania ulic w chojnickim UM "koszowała" mój wniosek lub zapytanie. Teraz czytam w Czasie Chojnic, że burmistrz widzi konieczność wyznaczenia przejścia, a policja nawet chce tam barierki zainstalować ;) Chyba pracowałem nie w tej co trzeba redakcji, albo byłem radnym ze złej opcji. Poniżej fotki, które zrobiłem po wyjściu z nowego baru mlecznego w Chojnicach. Jest pod TBSem przy Mickiewicza. Smaczne i niedrogie jedzonko, podane natychmiast i bez czekania. Za talerz kartoflanki i porcję frytek z gyrosem jedyne 9,90 zł. Przydałoby się tylko więcej serwetek na stołach i wymienienie pojemników z pieprzem z białych na np. czarne. Frytki z pieprzem mogą smakować średnio. Wydziurkowaną literkę P zauważyłem poniewczasie. Obiad w południe był potrzebny, gdyż zaliczyłem niezłą trasę rowerową. Os. Bursztynowe - blaszak - Kaufland - Carrefour - Media Expert ul. Gdańska - 14 lutego (niepotrzebnie, gdyż nie wiedziałem, że MIX Electronics ewakuował się z placówki przy wieży ciśnień) - pl.Jagielloński - Stary Rynek - Mickiewicza - os. Bursztynowe. Przy okazji dowiedziałem się, że obydwie placówki Media Expert (DT Libera i Gdańska) przenoszą się wkrótce do galerii Brama Pomorza w Lipienicach pod Chojnicami. Czyżby kolejne pustostany będą?
Deptak ze stadionu w stronę Mickiewicza i Ogrodowej.
To samo miejsce zrobienia fotki. Widok w stronę stadionu.
Tędy idą piesi. Przez podwójną ciągłą.
Podwójna ciągła na Okrężnej kończy się po kilkudziesięciu metrach. Zaczyna się przy krawędzi Mickiewicza. 
Pokonałem pieszo Okrężną i podwójną ciągłą, by zrobić zdjęcie z drugiej strony.
Taki widok mają rowerzyści dojeżdżający do centrum od strony Mickiewicza.

1 komentarz:

  1. Absurdy planistyczne wynikają z tego że łatwiej z kawką posiedzieć na papierkiem dłubiąc w nosie niż pójść czy pojechać na miejsce, gdzie wyda się setki tysięcy cudzych pieniążków.

    OdpowiedzUsuń