wtorek, 4 maja 2010

Cmentarz żołnierzy radzieckich w Chojnicach

 Dziś wrzuciłem na Picasa nowy album. Składa się z 11 zdjęć, które wykonałem rok temu na cmentarzu żołnierzy radzieckich w Chojnicach. Polegli oni podczas wyzwalania mojego rodzinnego miasta. Umieściłem z okazji zapisania się na Facebooku na wydarzenie o nazwie "Zapalimy znicze na grobach żołnierzy radzieckich". Rzecz polega na tym, że jego członkowie 9 maja na cmentarzach zapalą znicze w podziękowaniu za pomoc udzieloną Polsce i Polakom w trudnych chwilach po tragicznej katastrofie pod Smoleńskiem. Należy im się ten gest. Nasz chojnicki cmentarz nie jest w złym stanie, ale zawsze może być w lepszym. Z murka wzdłuż ul. Kościerskiej odpadają płaty tynku, z podstawy pomnika spadają płytki, płyty nagrobne są lakoniczne, a nazwiska na nim w alfabecie łacińskim. Będę interweniował, aby to się zmieniło. Zapraszam wszystkich moich Czytelników, aby dołączyli się do tej akcji. Początek o godzinie 16 w niedzielę 9 maja.

3 komentarze:

  1. Powinno sie ten cmentarz z ziemia zrównac.
    Wielcy mi bohaterowie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest katolickie podejście do zmarłych, żądają by szanowano groby Polaków a sami Polacy (katolicy) nie szanują grobów innych

      Usuń
  2. Drunkmasters najpierw pomyśl zanim coś napiszesz bo nie bardzo Ci to wychodzi. A najlepiej nic nie pisz bo o historii nie masz pojęcia.

    OdpowiedzUsuń