poniedziałek, 5 września 2011

Z wizytą w Charzy...

Niestety, ale ze wspólnego organizowania obchodów 1 Maja ze Zbigniewem Reszkowskim raczej nic nie wyjdzie. Spotkaliśmy się w niedzielę w autobusie MZK do Krojant na inscenizację szarży. Odmówił, gdyż tego dnia zainteresowany jest jedynie mszą świętą. Potwierdził tym moje przypuszczenia, że twardzi solidarnościowcy walkowerem oddali święto klasy robotniczej "czerwonym". Widocznie kontrpochody i inne nielegalne imprezy organizowane przez podziemną Solidarność w latach 80-tych, były potrzebne do zbudowania legendy potrzebnej w czerwcu 1989. Trudno. W każdym bądź razie będę starał się coś w tym dniu zorganizować. Najchętniej w Fosie. Może znowu z symultaną szachową? Może Zbyszka Reszkowskiego namówię do kolejnej wystawy nt. 1 Maja i Solidarności. Należałem do niej w latach 80 - 81. Może Jacek Kowalik zaprosi kogoś z lewicy na ten dzień do Chojnic? Może uda mi się namówić do wzięcia udziału w festynie dawnego asystenta społecznego posła Jacka Kowalika z kadencji 2001 - 2005, który jest mieszkańcem Charzyków?
Odwiedziłem jego w minioną sobotę wraz z moimi synami. Chodzi o Mariusza Janika. Różnie jest określany w naszym mieście. On sam używa  określenia "artysta". "Czas Chojnic" w notce informującej, że wkrótce są jego urodziny, podał że jest celebrytą. Chyba obydwa sformułowania są prawdziwe. Nie jest on miłośnikiem najważniejszego lokatora ratusza, ale dla mnie nie jest to żadnym wyznacznikiem czy problemem. Też lubię iść pod wiatr, polemizować z każdym, o ile mam odpowiednie argumenty. Zaciekawiła mnie nietuzinkowa Galeria, którą tworzy przy swoim domu w Charzykowach. Widać, że jej koncepcja jest przemyślana. Zapewne pomogły w jej opracowaniu przygody, które MJ spotkały w b.ciekawym życiu, jakie doświadczył.
Na zdjęciu Mariusz Janik obok rzeźby jego autorstwa oraz Radka i Przemka. Więcej zdjęć wykonanych w Galerii Mariusza Janika na mojej Picasie. Akt. z 18.09. Teraz dopiero zauważyłem, że ta galeria nie była dostępna publicznie. Błąd już poprawiłem. Przepraszam za zamieszanie.


3 komentarze:

  1. No jak Reszkowski mógł by bratać się z taka chorągiewką jak Erdman.Widzę ze Erdman nie wie gdzie jajo znieść, i łapie się jak tonący brzytwy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze niedawno Erdman nasmiewał się z Janika i Reszkowskiego a teraz ma ich za swoich, takiej obłudy jak reprezentuje ten Pan to dawno nie widziałem, ale czego sie nie robi aby zaistnieć i nie zostać odrzuconym. Szok, jak można się zmienic. A gdzie honor? - w dupie drogi internauto zapewne odpisałby pan Jerzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa galeria sztuki u Pana Janika. Podziwiam pomysłowość w wyrażaniu tego co stanowi otaczającą nas codzienność. Polecam zdjęcia z galerii.

    OdpowiedzUsuń