piątek, 2 kwietnia 2010

5 rocznica śmierci JP II

  Dziś mamy 5 rocznicę śmierci Jana Pawła II. Mieszkałem wtedy w Chojnicach na ulicy Jego imienia. Byłem 7 kwietnia na Starym Rynku, gdzie z udziałem biskupa J.B.Szlagi odprawiono z tej okazji mszę. Relację z tego umieściłem wówczas na mojej stronie. Pozwalam sobie skopiować to, co wtedy napisałem.
  "Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej 7.04. na Starym Rynku odbyła się msza św. za duszę papieża Jana Pawła II. Ołtarz stanął przy budynku poczty, mieścił się na naczepie samochodowej. Kilka minut przed rozpoczęciem uroczystości dotarłem na miejsce. Najpierw stanąłem przed wejściem do ratusza obok grupy szalikowców MKS "Chojniczanki". Byli wtedy ulubionym obiektem grupy fotoreporterów i kamerzysty. Punktualnie o 21.37 rozległy się dzwony z pobliskich kościołów i ruszyła procesja spod bazyliki mniejszej. Za krzyżem szły poczty sztandarowe, potem przedstawiciele władz samorządowych (i nie tylko), mieszkańcy Chojnic, ministranci, księża chojniccy i ordynariusz pelpliński Jan Bernard Szlaga. Wtedy przeszedłem na środek płyty Starego Rynku. Msza rozpoczęła się od wygłoszenia powitania zgromadzonych przez burmistrza Chojnic Arseniusza Finstera. Potem zabrał głos przewodniczący Rady Miejskiej Chojnic Mirosław Janowski. Następnie rozpoczęła się msza św. , którą koncelebrował biskup ordynariusz. Na "scenie" z "oficjeli" pojawił się jeszcze Andrzej Gąsiorowski, sekretarz w starostwie, burmistrz Chojnic w latach 1993 - 98. Odczytał on lekcję. Bardzo przejmującą homilię wygłosił bp.Szlaga. Powiedział wiele mądrych i prawdziwych słów o tym Wielkim Człowieku. Oby jak najdłużej Jego słowa pozostały w naszej pamięci. Służbę porządkową tworzyli harcerze, oni też zbierali kolektę, która była przeznaczona na fundusz budowy w Chojnicach pomnika Jana Pawła II. Na Rynku wykonałem trzy zdjęcia i filmik o dł. 30 sekund. Zmontowałem je z tymi nakręconymi w ChDK-u i fotkami wtedy zrobionymi. Do obejrzenia na youtube. Uprzedzam, jakość byle jaka, bo z aparatu fotograficznego." Zdjęcia (od góry) - ul. Jana Pawła II w dniu pogrzebu; sala Chojnickiego Domu Kultury w czasie specjalnej sesji RM 5.04.2005; niżej podpisany na Starym Rynku w czasie mszy 7.04.; ołtarz i chojniczanie w czasie mszy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz