niedziela, 11 kwietnia 2010

Żałobna niedziela

Dziś byłem z Przemkiem i Radkiem w naszym kościele, a w zasadzie kaplicy parafialnej, na mszy św. z okazji wmurowania kamienia węgielnego w budujący się od roku nowy kościół. Byłem w podwójnej roli, i jako parafianin, i jako reporter chojnice.com. Tak jak się spodziewałem, znaczną część swej homilii obecny na uroczystościach ordynariusz pelpliński JB Szlaga poświęcił wczorajszej tragicznej katastrofie pod Smoleńskiem. Znaczną część tej wypowiedzi umieściłem w dzisiejszym tekście o tym wydarzeniu i jego chojnickich echach w tekście na chojnice.com.  Są też przy nim fotki, które zrobiłem po mszy, gdy pojechałem z Przemkiem na Stary Rynek, by zapalić znicze. Dwa niewykorzystane zdjęcia dałem do dzisiejszego wpisu. Po lewej Przemek obok naszych 2 zniczy, które z innymi tworzą krzyż na Rynku. Gdy skleciłem tekst na chojnice.com, zasiadłem przed telewizorem. Zresztą miałem cały czas wcześniej odpaloną kartę TV w kompie i włączony TVN24 lub TVP Info. Gdy za bardzo wjeżdżali w TVN24 w polityczne rejony i rozmowy z ich "aktorami", skakałem do publicznej TV. Raz też zrobiłem to, gdy w TVN24 Jacek Pałasiński wyraził wielkie zdziwienie, że nawet "populistyczny prezydent Wenezueli Hugo Chavez" złożył Polsce kondolencje. Czy ten przymiotnik był potrzebny? Na szczęście facet nie jest często na wizji, bo miałem ochotę czymś rzucić w niego. Natomiast jestem pod wrażeniem tego, jak zachowują się Rosjanie, władze rosyjskie z Putinem i Miedwiediewem. Pełna współpraca z naszymi władzami, premier Putin szczerze przejęty i wzruszony. Jak dziś zobaczyłem, że wczoraj objął serdecznie przy szczątkach samolotu Tuska, to potrzebowałem pilnie chusteczki... Na szczęście te zachowania chyba nie uszły uwadze naszych komentatorów. Może i także naszym politykom nie ujdą? Oby tak się stało, czas najwyższy zakopać topór wojenny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz