niedziela, 26 września 2010

Byłem wykładowcą

     W mijającym tygodniu po raz pierwszy wystąpiłem w roli wykładowcy. Na II Sejmiku Młodzieży Powiatu Chojnickiego, który odbył się we wtorek w jednej z sal Collegium Pomerania, poprowadziłem panel nt. Internetu. Dokładniej, to brzmiał on " „Internet, jako miejsce wyrażania i kształtowania poglądów”. Przedstawiłem na nim krótką historię powstania w 1999 mojej strony, związane z nią doświadczenia, omówiłem prowadzony na nim internetowy pamiętnik. Pokazałem także młodzieży, jak funkcjonuje dodawanie komentarzy na różnych portalach, w tym i na chojnice.com. Niestety, ale młoda widownia była niespecjalnie aktywna. Żadnych pytań mi nie zadała, jedynie zdawkowo odpowiadała na zadawane przeze mnie. Szkoda. Ale przynajmniej dowiedziałem się, że uczniom ZSP nr 3 z ul. Sukienników doskwiera to, co kiedyś napisałem w tekście nt. przeprowadzki ich szkoły. W myśl hasła "Nie będziemy robić prezentu starostwu", oczywiście nikt z nich i kadry tej szkoły racji mi nie przyzna. Jeszcze jedna ciekawa obserwacja. Była przez moment na sali dziennikarka z chojnice24.pl. Porozmawiała ze studentem, który mówił akurat o działalności Młodzieżowych Rad Powiatu. Odnalazła panią, która wcześniej skończyła wykład dotyczący korupcji. Mnie, czekającego na swą kolej, nie raczyła zaszczycić swą uwagą. W relacji umieszczonej na swym portalu wspomniała, że Sejmik obejmował trzy wykłady na trzy tematy. Po czym omówiła jedynie dwa z nich. Można i tak. Więcej na chojnice.com.
     Kampania wyborcza do samorządów lokalnych nabiera rumieńców, przynajmniej w Chojnicach. Niechcący także dołożyłem małą cegiełkę. Po ogłoszeniu przez Tuska ich terminu, następnego dnia poprosiłem czterech liderów miejskich struktur (PO, SLD, Program 2014 oraz prawicowa koalicja niePiSowska) o informację nt. stanu przygotowań. Jeden z nich - burmistrz A.Finster - wspomniał mi, że jego formacja popiera do Sejmiku kandydaturę aktualnego radnego, który należy do klubu PO. Okazało się później, że było to przedwczesne. Na konferencji prasowej Sławomira Nowaka, który gościł wkrótce w Chojnicach, dowiedziałem się, że PO wystawia własnego kandydata na burmistrza. O poparciu ich człowieka do Sejmiku dowiedzieli się działacze PO odemnie. Zresztą wiele ciekawych rzeczy o sposobie wyłonienia kandydata PO na burmistrza Chojnic napisała Jadwiga Zagozda, członkini tej partii. Jej oświadczenie jest na "moim" portalu.

    Rodzinnie najciekawszym wydarzeniem był chyba mój sobotni wypad z Przemkiem i Radkiem do Człuchowa. Wtedy to podczas Święta Powiatu Chojnickiego wystąpiła Ania Wyszkoni i zespół Łzy. Pogoda dopisała. Było cieplej, niż miesiąc wcześniej w Brusach na Dożynkach. Publika, w tym i my, bawiliśmy się świetnie. Trochę tylko Radek marudził, że nic nie widzi. Gdy nie nagrywałem, to trzymałem go na ręcach. Także robił to Przemek. Solistka i zespół dali świetne show. Były wspólne śpiewy, filmowanie kamerą i pstrykanie pamiątkowych zdjęć przez Anię Wyszkoni. Moje video tym razem udało się. Te z Jarocką w Brusach ma, niestety, przesterowaną fonię i nie da się ich wrzucić na youtube. Poza jedną piosenką, którą nagrywałem z dala od kolumn głośnikowych. Dziś na youtube wrzuciłem trzy pierwsze - "Aniele mój", "Agnieszka", "Gdybyś był". Jutro kontynuacja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz