środa, 11 listopada 2009

Mur, Mury i inne pomniki

Kolejne listopadowe święto za nami. Oczywiście mam na myśli Dzień Niepodległości. Nie raz oglądając amerykańskie filmy, w których pokazywano ich obchody tego dnia, który tam wypada 4 lipca, zazdrościłem tego rozmachu i pomysłowości. My nie dość, że tego dnia mamy jesień w całej pełni, to jeszcze bardzo rzadko nasza wyobraźnia sięga dalej, niż składanie wieńców i msza za ojczyznę. Nie inaczej było i teraz w Chojnicach. Najpierw kwiaty pod pomnikiem ofiar II wojny światowej, który z uporem godnym lepszej sprawy jest nazywany przez wiele osób i niektóre media pomnikiem Orła, bo jego figura wieńczy postument. Tak opisano go na portalu Chojnice24, a także podała pani, która obsługiwała mikrofon w tym miejscu. Jutro będzie dostępny na portalu Chojnice.com film, który "nakręciłem" i zmontowałem. Zwróćcie uwagę na 1.58 minutę klipu. Jutro zabiorę się za wysyłkę na youtube na moje konto teledysku, którego fragment jest także wewnątrz tej relacji. Mam na myśli piosenkę (pieśń?) "Mury" Jacka Kaczmarskiego, którą wykonano w czasie koncertu pieśni patriotycznych w Bazylice Mniejszej. Będzie w całości. Bardzo lubię ją słuchać. Jak mam zły nastrój, to wrzucam do kompa DVD z koncertem J.M.Jarrea w Stoczni Gdańskiej i wybieram ten utwór. Piękne i porywające wykonanie. Wracając do świąt, to w poniedziałek śledziłem w TVN24 i TVP Info relację z obchodów 20-lecia obalenia Muru Berlińskiego. Myślę, że podczas nich zostaliśmy właściwie docenieni. A Wałęsa przewracający za jednym zamachem kostkę domina (Niemcy zmałpowali to od nas, gdyż podobny efekt zastosowaliśmy w Gdańsku) i kamerzystę niemieckiej telewizji - to bezcenne. Przy okazji moje podziękowania dla kanału publicznej telewizji za zaproszenie do skomentowania tej rocznicy dwóch byłych prezydentów - Jaruzelskiego i Kwaśniewskiego. Miło słuchać inteligentnych osób, które nie opluwają ludzi o innych poglądach.
PS. "Mury" są na http://www.youtube.com/watch?v=Td2wm5ZknUs . Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz