niedziela, 12 lutego 2012

Poprawili dzieje chojnickiej publicystyki

Wkrótce kolejna rocznica wyzwolenia Chojnic, ale tego podczas II wojny światowej. Różnie ten moment w historii naszego miasta był przedstawiany. Przygotowując się do napisania o tym właśnie tutaj, zauważyłem z bólem, że znowu w moim poprzednim miejscu pracy słuch zaginął o jednym z moich poprzednich tekstów. Chciałem sobie odświeżyć pamięć, co też napisałem o II wydaniu "Dziejów Chojnic". Ukazały się jesienią 2010 roku. Wpisałem w okienko wewnętrznej wyszukiwarki na chojnice.com hasło "Ostrowski" i pod koniec strony pojawiła się zajawka i link do mojego artykułu pt. "Postscriptum do II wydania „Dziejów Chojnic”". Klikam i ... pusta strona z napisem "błąd". Wchodzę na stronę Moje Chojnice.pl do działu "Chojnice w mediach/2010" i ten sam efekt. Inne moje teksty z tego roku trzymają się w zdrowiu. Muszę jak najszybciej zrezygnować z linków na mojej stronie w działach dot. przeglądów prasy, które wiodą do chojnice.com i nie tylko. Na szczęście mam w kompie wersje word-owskie wszystkich moich tekstów i jest już ponownie w necie tenże tekst. Niestety, ale ciekawe komentarze pod "Postscriptum..." nie zachowały się. Tekst, nieskromnie pisząc, wywołał spore echa. Pozytywne i negatywne. Sam "oskarżony", czyli RedNacz Kazimierz Ostrowski z mównicy w Radzie Miejskiej ocenił moje uwagi, jako kąśliwe. Podstaw, by nadać im miano kłamliwe - nie dałem. Mała próbka tego tekstu, która dotyczy 14 lutego 1945 roku. Porównuje I i II wydanie Dziejów - "Rozdział dotyczący wydarzeń związanych z datą 14 luty 1945 został znacznie rozbudowany, i bardzo dobrze. Wprowadzone zostało jednak także kilka zmian, w porównaniu do I wydania. Określenie „radość z bliskiego wyzwolenia” zastąpiło „bojaźń przed bliskim spotkaniem z sowietami”; „pierwsze spotkania z wyzwolicielami” ustąpiło miejsca „pierwsze spotkania z czerwonoarmistami”. Fragment wspomnień Zbigniewa Steinke, który kończył się zdaniem „I tak zaczęło się wyzwolenie.”, zastąpiono innym, tego samego autora. Tam tego niewygodnego słowa nie ma." Cały artykuł do przeczytania TUTAJ.
Screen strony z wynikami wyszukiwania powstał dziś.



Aktualizacja z 13 lutego godzina 17.00
Link do tekstu "Postscriptum do II wydania Dziejów Chojnic" na portalu chojnice.com ponownie działa. Może moje wcześniejsze kłopoty z jego uruchomieniem wiązały się z problemami technicznymi? W każdym razie wchodząc wczoraj  bezpośrednio z mojechojnice.pl, nie udało mi się obejrzeć tamtego artykułu.

2 komentarze:

  1. Można usunąć z wielu miejsc, wiele informacji, ale prawda choćby najbardziej niechciana i tak pozostanie w pamięci. Jest takie stare hasło, które brzmi "PAMIĘTAMY".

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Tak nie w temacie, ale jakoś nie widzę mailowego adresu, na który mógłbym napisać, więc tu...
    Czy mógłbym wykorzystać na swoim blogu zdjęcie z wpisu 8. marca z zeszłego roku. Nigdy nie widziałem z takim wdziękiem obejmowanych goździków! Oczywiście podałbym linka do źródła zdjęcia.
    Proszę o ewentualny kontakt: slawnw@wp.pl

    OdpowiedzUsuń