wtorek, 23 listopada 2010

Jacek o "Dziejach Chojnic"

Tytułowy Jacek nazywa się Studziński. Byliśmy radnymi miejskimi w latach 1994 - 2002. Ja z SLD, on jako niezależny, potem z "Samorządnych". Dołączył do skromnego grona krytyków dzieła pn. "Dzieje Chojnic" odsłony 1 i 2. Wczoraj "Gazeta Pomorska" wydrukowała list z jego uwagami. Jedno spostrzeżenie pokrywa się z moim - brak składów osobowych Rady z lat 94-98 oraz 98 - 2002. Trochę jednak za bardzo rozpisał się na temat detali układania się w 1998 sił polityczno - samorządowych w Radzie Miejskiej. Zamiast polemiki na argumenty i przykłady cenzorskich zapędów p.Kazimierza Ostrowskiego, wolał skupić uwagę czytelników GP na przypomnieniu jak to było naprawdę. Szkoda czasu i atłasu Jacku! Ale pozostałe przykłady są celne. Ciekawe, czy nowi radni zajmą się tym dziełem. Na pierwszy rzut oka można dojść do wniosku, że w kadencji 2010 - 2014 zamiast mniejszości, będzie w niej opozycja. Dobrze rokuje to na przyszłość, jeśli chodzi o moja pracę reportera "sejmowego". Wracając do "Dziejów Chojnic", zdecydowałem na mojej stronie internetowej rozbudować dział dotyczący historii miasta. Będzie o dwóch wyżej wymienionych kadencjach Rady Miejskiej. Zaczynać będą się poszczególne rozdziały skanami stron z wiekopomnego dzieła, po czym będę podawał to, co jego RedNacz raczył zlekceważyć. Mam ciekawe archiwum z wycinkami prasowymi. Posiadam większość numerów śp. Gazety Chojnickiej. Znam drogę do czytelni w bibliotece miejskiej. Jest też możliwość uzyskania protokołów z obrad RM z tamtych lat. Dorzucę jako deser takie ciekawostki, jak fragmenty protokołu z sesji RM z 2007, kiedy to debatowano nad przyznaniem p.KO tytułu honorowego obywatela Chojnic. Będzie co czytać. Na razie zapraszam do działu "Archiwum" na mojej stronie, gdzie jest wiele interesujących wydań mojego bloga, który prowadzę od 1999; przegląd prasy lokalnej z lat 1999 - 2007. Są też niektóre wydania "Zdarzyło się w Chojnicach", które przez kilka lat prowadziłem w Gazecie Chojnickiej. Są to "wycinki" z kolumny chojnickiej Gazety Pomorskiej z roku 1980 i 1990.
      Foto powstało na zakończenie kadencji 1998-2002. Rada Miejska liczyła wtedy 32 radnych. Stoję w górnym rzędzie, jako trzeci od lewej, uwzględniając burmistrza Arseniusza Finstera. Piąty od lewej, to Kazimierz Drewek. Wówczas radny AWS, wtedy i teraz mój kuzyn. Jacek Studziński stoi w górnym rzędzie trzeci od prawej. Po jego lewej ręce Krzysztof Haliżak. Właśnie wraca do rady po "urlopie". Moje gratulacje. Może znowu załatwisz dla mnie partyjkę brydża z Januszem Korwinem-Mikke?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz