wtorek, 30 listopada 2010

O Turnieju Miast i burmistrzu Czerska

Ostatni weekend poświęciłem na montaż i eksport na youtube relacji z Telewizyjnego Turnieju Miast Chojnice - Dzierżoniów z 1986 roku. Do tej pory miałem na nim jedynie kilkanaście kilkuminutowych klipów powycinanych z ponad dwugodzinnego nagrania na kasecie VHS. Wpadłem na pomysł, aby dać wszystko, łącznie z pogadankami w warszawskim studio. Wyszło 8 odcinków po prawie 15 minut każdy. Właśnie kwadrans to limit długości na youtube. Jakość jest taka sobie, jak to VHS, ale da się oglądać. Łezka w oku się kręci, gdy ogląda się Plac Bojowników PPR, dawną betonową fontannę, świeżo wybudowany wtedy amfiteatr w Fosie. Też tam się kręciłem, ale stałem pod tzw. stalinowcem. Zrobiłem wówczas kilka zdjęć, i to w kolorze! Są na mojej stronie wśród "Supermieszanki". Robiąc notatki do opisu każdej części, notowałem sobie nazwy i nazwiska wykonawców, ich siedziby, gdzie działają. Mało który zespół jeszcze istnieje. Nie ma już Domu Kultury "Kolejarz", gdzie nagrywano playbacki przed Turniejem. Wykonawców też ubyło. Ewa Cielepa (wtedy Świątek - Brzezińska) występuje w TV lub na moich imprezach (zlot fanów ELO, festyn 1-majowy). Nie ma żadnej kapeli podwórkowej. Nikt nie zastąpił mojego nauczyciela muzyki i dyrygenta szkolnej orkiestry z SP - 5 Hieronima (chyba dobrze zapamiętałem imię?) Wenderskiego z DK "Kolejarz". Na Nocy Poetów tylko poeci są z Chojnic. Nie wyobrażam sobie organizacji tej imprezy w dzisiejszych realiach, gdy w śp. "Kolejarzu" jest teraz market spożywczy. Może w nowym Centrum Kultury odżyje w szerszym zakresie działalnośc kulturalna? Wertując biuletyn "Programu 2014" zajrzałem też do rozliczenia programu sprzed 4 lat. "Maczałem" palce w jego tworzeniu, więc dobrze pamiętałem, że było w nim o powstaniu do końca kadencji 2006-2010 nowej siedziby ChDK. Jak wiadomo, karkołomny pomysł UM z ożenieniem budowy galerii handlowej i nowego przybytku kultury w jednym miejscu nie wypalił. Ale o tym ani słowa w raporcie z realizacji programu wyborczego z 2006 roku.
    Dziś na "moim" portalu zauważyłem informację na temat wspólnej konferencji posła z PiS Piotra Stanke oraz aktualnego burmistrza Czerska Marka Jankowskiego. Ten drugi w najbliższą niedzielę walczy w drugiej turze wyborów o kolejną kadencję na swym stołku. Prawdę mówiąc, to jest mi całkowicie obojętne, kto w Czersku będzie burmistrzem. Dziwi mnie tylko parę rzeczy. MJ do niedawna był członkiem Platformy Obywatelskiej, a tu cisza z ich strony, np. od S.Lamczyka. Warto też przypomnieć, że w 2007 roku wszyscy włodarze gmin i starosta chojnicki podpisali listy poparcia kandydatury PS do Sejmu. Jednym z nich był Marek Jankowski. Tak odpowiedział post factum "Czasowi Chojnic" o tym kroku: "Piotr Stanke poprosił mnie o opinię. Napisałem ją, ale oceniałem człowieka, samorządowca, a nie udzielałem jemu politycznego poparcia. Podkreślałem już wcześniej, że bliżej mi do Platformy. Nie będę nawet na pana Stanke głosował." Po lewej załącznik z Czerska do ulotki PS z 2007 roku. Więcej na moim blogu z października 2007.

1 komentarz:

  1. Panie Jerzy, a nie zuważył Pan, że Pan Stanke jest jednym z aktywniejszych polityków? Co by nie mówić nie można mu odmówić zmysłu taktycznego i umiejętności rozgrywania ludzi. Zresztą podejrzewam, że w Chojnicach jak na szachownicy są dwie centralne figury - Finster i Stanke. Różnią się polem rażenia, ale oprócz wpływu na swoje środowiska (destrukcyjnego zresztą), są w stanie mieszać u sąsiadów. Dlaczego? Bo w powszechnej opinii uchodzą za legitymowanych reprezentantów tychże środowisk.

    OdpowiedzUsuń