wtorek, 19 kwietnia 2011

Nasi posłowie w Szkle Kontaktowym

"Szkło Kontaktowe", to moja obowiązkowa pozycja w wieczornym menu telewizyjnym. Kilka miesięcy temu zaliczył występ w nim chojnicki poseł SLD Jacek Kowalik. Wpadł w oko redaktorom z powodu sejmowej polemiki z ministrem Radkiem Sikorskim na temat portretów Pana Prezydenta, które miały znaleźć się w ambasadach. W miniony piątek zaliczyli w nim wspólny występ dwaj pozostali posłowie z Chojnic. Są to Piotr Stanke (PiS) oraz Leszek Redzimski (PO). Zaciekawiło twórców programu, że dzień po dniu dwaj posłowie wygłaszają prawie identyczne oświadczenia na ten sam temat - 140 rocznica urodzin Wincentego Rogali. Ma on w Chojnicach ulicę swego imienia. Stoi przy niej Szkoła Podstawowa nr 5. Pierwszy zabrał głos w czwartek 14.04. Piotr Stanke. Zapisany do głosu był także Leszek Redzimski, ale nie było go na sali obrad, gdy była jego kolej. Własne oświadczenie o W.Rogali wygłosił następnego dnia. Jak wyglądał ich występ w Szkle, można zobaczyć na stronie tego programu w materiale pt. "Politycy pokochali poezję". Na miejscu posła z PO darowałbym sobie wygłaszanie dzień później takiego samego oświadczenia. Panie Leszku! A może skrobnie Pan coś na temat komunalnej Drogi Krzyżowej w Chojnicach? Materiały znajdą się na chojnice.com.

3 komentarze:

  1. Panie Jurku. Mija się Pan z prawdą - nigdy dotąd nie było takiej sytuacji, żeby nie było mnie na sali obrad, gdy byłem zapisany do głosu. Nie wiedziałem, że Piotr Stanke wygłosił swoje oświadczenie dzień wcześniej. Z drugiej strony to dobrze świadczy o posłach z Chojnic, że nie zapominają o Małej Ojczyźnie i jej cichych, ale ważnych postaciach. Cieszę się, że Piotr Stanke (w odróżnieniu od swego prezesa) nie uważa Kaszubów za "piątą kolumnę", bo przecież inaczej nie wygłosiłby oświadczenia o Wicku Rogali. Leszek Redzimski

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Leszku! Moja wiedza o Pana nieobecności pochodzi z lektury protokołu z czwartkowego posiedzenia Sejmu. Na stronie 213, po zakończeniu oświadczenia Piotra Stanke, wicemarszałek Niesiołowski powiedział: "Dziękuję panu posłowi. Pan Leszek Redzimski. Nie ma posła. (...)". Tak podejrzewałem, że nie wiedział Pan o wystąpieniu posła Stanke i jej treści. Jerzy Erdman

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zszokowany. Zapisałem się do wygłoszenia oświadczenia w piątek, bo wiedziałem, że w czwartek mam w tym czasie inne sejmowe zajęcia. Kto i dlaczego zapisał mnie na czwartek??? Nasuwają mi się rózne pomysły...
    Leszek Redzimski

    OdpowiedzUsuń